Termeni si Conditii

 Preambul

Platforma

Platforma „Kraftisimo”, disponibilă la adresa de internet kraftisimo.ro, deținută de societatea de naționalitate română EPSILON RIGAL SIBIU SRL, este un mediu de prezentare a brandului și a Serviciilor și a Produselor noastre, de facilitare a contactului Clienților cu noi și de vânzare a produselor de decor, cadourilor personalizate și accesoriilor pentru evenimente, cu sau fără servicii de personalizare, puse de noi pe piață.

Identitatea Vânzătorului

Vânzătorul are sediul activității sale în România, stat membru al Uniunii Europene, motiv pentru care accesul pe Platformă și vânzarea Serviciilor și Produselor este condiționată de acceptarea de către Client a Termenilor Vânzătorului, în conformitate cu legislația aplicabilă în România și Uniunea Europeană.

Calitatea de Vânzător este deținută de societatea cu răspundere limitată de naționalitate română „EPSILON RIGAL SIBIU SRL”, cu sediul social în Cisnădioara, str. Pinului, nr. 25, jud. Sibiu, înmatriculată în conformitate cu legea Română la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Sibiu sub numărul unic european ROONRC J32/561/2022, cod unic de identificare fiscală națională RO 45826470. 

Datele de contact ale Vânzătorului

Adresa poștală: EPSILON RIGAL SIBIU SRL - Cisnădioara, str. Pinului, nr. 25, jud. Sibiu, România, cod poștal 555301;

E-mail: contact@kraftisimo.ro

Telefon: +4 0737 908 112;

 

Aspecte generale privind Termenii și Condițiile

Prezentul document intitulat „Termeni și condiții”, împreună cu „Politica de confidențialitate și prelucrare a datelor cu caracter personal”, stabilesc împreună cadrul juridic general al comunicării dintre Vânzător și potențiali Clienți, a operațiunilor precontractuale și, după caz, a celor de încheiere și de executare a contractelor de servicii și/sau de vânzare la distanță încheiate de dvs., în calitate de Client și EPSILON RIGAL SIBIU SRL, în calitate de Vânzător, ambii având calitatea de Părți ale acestui Contract, stabilind și delimitând drepturile și obligațiile Părților și limitele răspunderii fiecăreia.  

Prin acceptarea Termenilor, Clientul este de acord cu conținutul acestora și declară că acceptă aplicarea acestora în detrimentul oricăror înțelegeri explicite sau implicite avute cu Vânzătorul și care nu sunt cuprinse într-un înscris distinct agreat de părți. 

Prin acceptarea Termenilor în condițiile descrise în cuprinsul acestora, împreună cu acceptarea de către Vânzător a Comenzii emise de Client sau, după caz, împreună cu acceptarea de către Client a ofertei de Servicii transmisă de Vânzător, între Client și Vânzător are loc încheierea unui contract la distanță, obligatoriu pentru ambele părți. Din acest motiv, vă recomandăm să citiți cu atenție conținutul Termenilor și, dacă aveți nelămuriri, să ne contactați la Datele de contact indicate mai sus. 

Totodată recomandăm Clienților să salveze și să păstreze o copie a Termenilor, în forma în vigoare la data plasării unei Comenzi, pentru referințe ulterioare. 

Definiții

În continuare, termenii enumerați au următoarea semnificație:

    1. Client – persoana fizică sau juridică care achiziționează Servicii ori Produse de la Vânzător prin intermediul sau prin mijlocirea Platformei;
    2. Comanda – solicitarea fermă de vânzare de Servicii și/sau Produse comunicată de Client Vânzătorului, în condițiile stabilite prin Termeni.
    3. Consumator – Utilizatorul sau Clientul, persoană fizică care acționează în scopuri din afara activității sale profesionale. 
    4. Contractul – contractul de prestare Servicii și sau furnizare Produse încheiat între Vânzător și Client, efect al acceptării de către Vânzător a Comenzii Clientului sau, după caz, efect al Acceptării de către Client a ofertei Vânzătorului, constând în ansamblul drepturilor și obligațiilor Părților astfel cum rezultă din Termenii publicați de Vânzător pe Platformă la data acceptării;
    5. Costurile de achiziție – suma datorată de Client Vânzătorului în schimbul Serviciilor, Serviciilor accesorii și/sau Produselor, constând în Prețul Serviciilor și/sau Produselor și, după caz, costuri de livrare și orice alte taxe/cheltuieli indicate în mod transparent, determinat sau determinabil și public pe Platformă și/sau prin oferta transmisă  de către Vânzător și acceptate de Client la momentul Comenzii/acceptării Ofertei; Costurile de achiziție nu includ taxe vamale sau alte costuri de recepție a Produselor de către Client, aplicabile de la caz la caz conform legilor aplicabile în țara de destinație a Produselor, dacă este cazul.
    6. Data încheierii Contractului – data primirii de către Client a confirmării acceptării Comenzii de către Vânzător;
    7. Date cu caracter personal – orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă;
    8. Legislația Aplicabilă – legislația română sau, unde este cazul a Uniunii Europene, aplicabilă Contractului la data încheierii acestuia.
    9. Livrare – predarea Produselor de către Vânzător Clientului, prin mijlocirea unui transportator/curier;
  • Oferta – propunerea personalizată de Servicii transmisă de Vânzător la solicitarea Clientului ce cuprinde Produsele supuse personalizării, Serviciile de Personalizare, termenul de Livrare, Costul de achiziție și modalitatea de plată.
    1. Părțile – Vânzătorul și Clientul, ulterior momentului acceptării de către Client a Termenilor.
    2. Platforma – pagina de internet ricamo.ro, deținută și administrată de Vânzător.
    3. Primirea – recepționarea de către Client a Produselor de la Vânzător ori transportator/curier.
    4. Produsele – bunurile din categoria decorațiunilor, cadourilor, produselor personalizate și accesoriilor pentru evenimente, îmbrăcăminte, accesorii și alte textile (șepci, ghiozdane, prosoape etc) personalizate sau standard, nepersonalizate, oferite public spre vânzare de către Vânzător, prin Platformă;
    5. Serviciile – serviciile de Personalizare a Produselor standard disponibile de Platformă, asigurate de Vânzător prin procedee tehnice de tipul imprimare, broderie, serigrafie, folie (enumerare exemplificativă, disponibilitatea procedeelor putând fi restrânsă ori extinsă de Vânzător fără limitări).
    6. Servicii accesorii - livrarea și, după caz, alte servicii accesorii, premergătoare sau subsecvente vânzării către Client a Serviciilor și/sau Produselor, în măsura în care sunt asumate în mod expres de către Vânzător.
    7. Termenii – ansamblul normelor legale și contractuale scrise la care sunt supuși Vânzătorul, Clientul și/sau Utilizatorul conform documentului „Termeni și Condiții” și documentul „Politica de confidențialitate și prelucrare a datelor cu caracter personal” ale Vânzătorului, astfel cum sunt publicate pe Platformă la un anumit moment de referință;
    8. Utilizator – persoana fizică care accesează Platforma;
    9. Vânzător – societatea comercială EPSILON RIGAL SIBIU SRL.
    10. zi – în lipsă de stipulație contrară, zi lucrătoare;

    Platforma

    Accesul

    Accesul pe Platformă este public și gratuit, fiind asigurat oricărei persoane ce deține mijloacele tehnice de accesare a internetului, fără a exista condiționări, cu excepția obligației Utilizatorului de a se conforma Termenilor. Utilizarea Platformei presupune acceptul implicit al Termenilor, aplicabili utilizării.

    Securitatea Platformei

    Domeniul de internet al Platformei este securizat cu standardul „https”, ce asigură securitatea utilizării ulterior momentului accesării acestuia de către Utilizator. Vânzătorul nu își asumă răspunderea pentru securitatea liniei de accesare a Platformei folosită de Utilizator până la punctul de acces al acesteia și nici pentru securitatea terminalului de acces folosit de Utilizator.

    Proprietate intelectuală

    Toate drepturile patrimoniale de autor pentru datele și informațiile existente pe Platformă sunt deținute integral de Vânzător și/sau partenerii săi. Nici un material nu poate fi reprodus, modificat, distribuit către terți sau public sau în orice altă manieră folosit, integral sau parțial, fără permisiunea anterioară explicită, în scris a Vânzătorului sau a celorlalți titulari ai drepturilor de proprietate intelectuală.

    Conținutul Platformei, texte, grafică, fotografii, software, logouri și toate sau orice alte date funcționale sau vizuale aferente sau prezentate în cadrul acesteia sunt protejate de legislația drepturilor de autor și sunt proprietatea Vânzătorului sau a partenerilor săi.

    Utilizatorii/Clienții declară că recunosc dreptul de proprietate intelectuală al Vânzătorului și își asumă că nu vor dezvălui terțelor părți sau publicului (prin internet, alte media sau în orice alt mod) nici una dintre informările/informațiile primite de la Vânzător.

    Regimul link-urilor

    Vânzătorul sau terțe părți autorizate de Vânzător, pot furniza autorizat, prin intermediul Platformei, legături („link-uri”) către alte pagini sau resurse WEB. În astfel de cazuri Vânzătorul nu garantează, nu își asumă răspunderea și nu poate fi făcut responsabil în niciun fel de disponibilitatea acestora, de forma, conținutul, publicitatea, produsele sau alte materiale disponibile la acele link-uri.

    Informațiile de pe Platformă

    Informațiile prezentate pe Platformă au caracter informativ și pot fi modificate de către Vânzător, fără a avea obligația de a anunța modificarea în prealabil, urmând ca Părților și Utilizatorilor să le fie opozabile modificările pentru viitor. De asemenea, din considerente legate de spațiu și coerența structurii informației, descrierile Produselor pot fi incomplete, însă vânzătorul face eforturi de a prezenta informațiile cele mai relevante, pentru ca specificațiile esențiale ale Serviciilor și Produselor să fie cunoscute și ca Serviciile și Produsele să fie utile raportat la parametrii pentru care sunt puse pe piață.

    Nerespectarea condițiilor de utilizare

    Utilizare platformei contrar Termenilor, încercările de încălcare a securității Platformei, încercările de fraudă de orice fel, interne sau externe Platformei, în legătură cu aceasta, dau dreptul Vânzătorului de a bloca accesul Utilizatorilor responsabili pe Platformă și de a urmări atragerea răspunderii persoanei vinovate.

    ACHIZIȚIA DE PRODUSE

    În cadrul Platformei, Vânzătorul publică un portofoliu de Produse standard, nepersonalizate. Acestea pot fi achiziționate ca atare, situație în care vânzarea se poate realiza în mod direct prin Platformă ori pot face obiectul Serviciilor, urmând ca Vânzătorul să le personalizeze conform specificațiilor Clientului, caz în care între părți se va încheia un contract fără mijlocirea Platformei, însă în lipsă de stipulație contrară, supus Termenilor.

    Prețul Produselor standard

    Informarea despre preț

    Prețul Produselor standard puse în vânzare prin Platformă este comunicat/afișat de acesta în dreptul fiecărui Produs. Prețul include TVA, conform Legislației Aplicabile și orice alte cheltuieli de pregătire în vederea transportului însă, în lipsă de prevedere contrară în Platformă, prețul nu include costurile de transport. Costurile de transport sunt publicate separat pe Platformă, fiind determinate sau determinabile prin raportare la criterii precum valoarea comenzii, distanța, localitatea de destinație ș.a.

    Pentru produsele comandate, Clientul are obligația de a plăti prețul aferent precum și, după caz, cheltuielile de transport și, după caz al altor Servicii accesorii comandate. În funcție de politica sa comercială Vânzătorul poate scuti Clientul de suportarea costului de transport, aspect care va fi adus la cunoștința Clientului anterior momentului emiterii Comenzii.

    Vânzătorul își rezervă dreptul să acorde Clienților reduceri comerciale în funcție de volumul Comenzii, reduceri a căror cuantum și condiții vor fi publicat în mod transparent pe Platformă sau agreate individual cu Clientul.

    Dacă Vânzătorul acceptă Livrarea Produselor în afara teritoriului României, pentru comenzi a căror livrare se solicită în afara teritoriului României, în funcție de țara de destinația a produselor, Clientul poate fi obligat să suporte și taxe vamale aferente Produselor achiziționate. Prețul indicat pe Platformă nu include taxe vamale sau orice alte taxe naționale aplicabile în țara de destinație. Clientul este sfătuit ca înainte de plasarea unei comenzi să se informeze despre eventualele taxe vamale sau alte costuri de primire aplicabile în țara de destinație, Vânzătorul neputând fi ținut responsabil pentru astfel de costuri suplimentare sau orice alte prejudicii suferite de Client ca efect al majorării costurilor totale la care este ținut pentru intrarea în posesia Produselor.

    Erori asupra prețului

    Vânzătorul informează Clientul despre faptul că, în ciuda tuturor eforturilor rezonabile ale Vânzătorului, pot surveni erori cu privire la valoarea Prețului publicat pe Platformă. Într-o astfel de situație dacă Vânzătorul constată o eroare asupra prețului Produselor comandate, Clientul va fi informat de îndată despre aceasta. Într-o astfel de situație, Clientul poate opta între achiziționarea Produselor la prețul real sau anularea în tot sau în parte a Comenzii. 

    Într-o astfel de situație, Vânzătorul nu va procesa comanda înainte de exercitarea de către Client a opțiunii.

    Dacă Clientul nu poate fi contactat în vedere exercitării opțiunii la datele de contact furnizate odată cu Comanda sau Clientul nu își exercită opțiunea într-un termen de 2 zile lucrătoare de la informarea asupra erorii, Vânzătorul va considera implicit comanda anulată, informând Clientul în scris despre aceasta. Orice sumă plătită de Client în baza Comenzii anulate va fi restituită acestuia.

    Până la exercitarea de către Client a opțiunii, termenul de livrare a Produselor se suspendă.

    În cazul în care Vânzătorul Acceptă o Comandă ce include Produse cu privire la care subzistă o eroare vădită și inconfundabilă asupra prețului, caracterul eronat al prețului rezultând în mod rezonabil prin raportare inclusiv la prețul pieței sau a unor produse similare disponibile pe Platformă, Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula în tot sau în parte Comanda, cu referire la Produsele a căror preț este eronat, urmând a restitui Clientului orice sume de bani plătite de acesta pentru Produsele cu prețul eronat.

    Comanda Produselor Standard. Acceptarea comenzii. Încheierea Contractului

    Emiterea Comenzii

    Pentru a achiziționa Produselor standard de pe Platformă, Utilizatorii trebuie să se adreseze Vânzătorului cu o Comandă. Comanda se înaintează prin intermediul Coșului de cumpărături, prin completare formularului de comandă din Platformă.

    La înaintării Comenzii, Clientului i se creează automat un cont în cadrul Platformei, ce va permite a cestuia să țină evidența emiterii și executării Comenzilor sale. 

    Conținutul Comenzii

    Pentru emiterea unei Comenzi efective, Utilizatorul trebuie să indice datele sale minim necesare pentru identificare, contact și livrare, modalitatea de plată, dintre cele disponibile pe Platformă, precum și condițiile speciale ale Comenzii, dacă este cazul, prin completarea formularului de Comandă.

    Utilizatorul are obligația de a comunica date reale, exacte și complete, care să facă posibilă identificarea Produselor comandate, emiterea Facturii și livrarea Produselor. Comunicarea unei comenzi inadecvate dă dreptul Vânzătorului să nu accepte comanda.

    Comunicarea Comenzii cu Vânzătorul este condiționată de acceptarea de către Utilizator a Termenilor.

    Acceptarea comenzii

    Comanda transmisă de Utilizator va putea fi acceptată de Vânzător în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la primire, prin e-mail transmis Clientului, fără a necesita o confirmare de primire din partea acestuia din urmă. Emiterea de către Vânzător a unei confirmări de primire a comenzii nu echivalează cu acceptarea de către Vânzător a Comenzii, aceasta din urmă având loc exclusiv în condițiile din prezenta secțiune.

    Vânzătorul își rezervă dreptul ca înainte de confirmarea prin e-mail a Comenzii, singura care produce efecte juridice, să contacteze telefonic Clientul în vederea confirmării verbale a Comenzii.

    Acceptarea de către Vânzător a Comenzii constituie momentul încheierii Contractului. Vânzătorul nu consideră în nici un moment o comandă neacceptată ca având valoarea unui Contract.

    Întrucât în cazul acceptării Comenzii de către Vânzător, aceasta va deveni obligatorie pentru Client în ceea ce privește plata prețului și obligațiile corelative, vă recomandăm ca înainte de trimiterea Comenzii să verificați cu atenție datele și informațiile cuprinse în aceasta și să parcurgeți cu atenție Termenii. Clientul este răspunzător pentru corectitudinea/conformitatea Comenzii. 

    Anularea Comenzii de către Client

    Clientul are posibilitatea să anuleze o comandă standard/nepersonalizată (care nu contine produse personalizate la cererea Clientului) până la momentul la care Produsele au fost predate de Vânzător transportatorului/curierului, prin transmiterea către Vânzător a unei solicitări în acest sens la una din coordonatele de contact indicate în secțiunea „Contact” a Platformei. 

    În caz de anulare a comenzii, Costurile de achiziție plătite de Client sau în numele Clientului vor fi restituite prin aceleași mijloace prin care a avut loc plata, dacă emitentul comenzii nu specifică altfel.

    După Primirea Produselor de către Client, în caz de răzgândire, acesta are obligația de a se conforma regulilor cuprinse în Termeni la secțiunea „Returul Produselor”

    Imposibilitatea executării comenzii

    În cazul în care, din orice motiv, Vânzătorul nu poate realiza Comanda transmisă de Client, Vânzătorul va informa Clientul despre acest aspect, cât mai curând posibil, la datele de contact indicate de Client, fără ca această informare să constituie o Acceptare a Comenzii.

    În cazul neacceptării comenzii de către Vânzător sumele plătite de Client vor fi restituite de Vânzător prin aceleași mijloace prin care a avut loc plata, dacă emitentul comenzii nu specifică altfel.

    Returul Produselor Standard

    Dreptul la retur au exclusiv Clienții persoane fizice, ce dețin calitatea de consumatori, în sensul legii. În cazul în care Clientul dorește din orice motiv returnarea Produselor standard, este necesară informarea Vânzătorului prin transmiterea unui email la adresa de email: contact@kraftisimo.ro, prin care se solicită returul produselor. În acest email este necesar a se specifica numărul comenzii, numele clientului, Produsele returnate, cantitatea, contul bancare în care se dorește returnarea contravalorii produselor si motivul returului. 

    Dreptul de retur poate fi exercitat într-un termen de maxim 14 zile calendaristice de la momentul Primirii Produselor standard. 

    În vederea restituirii Costurilor de Achiziție, Clientul are obligația să trimită înapoi Produsele comandate, prin orice mijloc de livrare care permite primirea bunurilor de către Vânzător fără întârziere nejustificată, dar nu mai târziu de 14 zile de la data la care a informat Vânzătorul de decizia de retur. 

    Indiferent de modalitatea de transport aleasă de Client, costurile de transport aferente returului Produselor vor fi suportat de Client.

    La retur Clientul are obligația să se asigure că Produsele returnate sunt în starea în care le-a primit, fără urme de folosință sau deteriorare, în ambalajul original și cu toate etichetele atașate și sunt împachetate corespunzător pentru transportul în siguranță. 

    În cazul în care după primirea de către Vânzător a Produselor returnate se constată că acestea au fost deteriorate sau purtate, ori că nu sunt returnate în ambalajul original, cu etichetele inițiale atașate, acesta are dreptul să considere că returul nu se poate realiza, situație în care Costurile de achiziție nu vor fi restituite sau, după caz, înlocuirea fără costuri nu poate fi realizată. Despre o astfel de situație Clientul va fi informat în cel mai scurt timp prin e-mail, urmând ca la solicitarea sa Produsele returnate să-i fie restituite, sub condiția avansării costurilor aferente de transport.

    În cazul în care decizia de retur este motivată de orice motiv de neconformitate a Produselor, prevederile legale privind garanția legală devin aplicabile.

    Restituirea Costurilor de achiziție

    Costurile de achiziție vor fi restituite Clientului în termen de maxim 14 zile calendaristice de la momentul informării Vânzătorului despre decizia de retur, cu excepția costurilor suplimentare determinate, după caz, de alegerea de către Client a unei alte modalități de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de Vânzător. 

    Restituirea banilor poate fi amânată până la data la care Vânzătorul primește înapoi Produsele pentru care se face returul sau până la momentul la care Clientul face dovada că a trimis înapoi Produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată. 

    Restituirea banilor se va face în același mod în care a fost făcută plata. În cazul în care Clientul dorește ca restituirea să se facă într-o altă manieră, orice costuri suplimentare generate de modalitatea de restituire aleasă sunt în sarcina sa. Atragem atenția că restituirea banilor nu se poate face în beneficiul unei alte persoane decât cea care a făcut plata inițială.

    Înlocuirea Produselor

    Vânzătorul publică pe platformă informații cu mărimile disponibile ale Produselor.

    În cazul în care decizia de retur este motivată de nepotrivirea mărimii Produselor standard comandate, la solicitarea Clientului Vânzătorul poate proceda la înlocuirea acestora. Dacă Părțile nu convin altfel, situația va fi tratată însă ca una de Retur urmată de o Comandă nou, regulile aferente acestor operațiuni urmând a fi aplicate, în condițiile Termenilor. 

    ACHIZIȚIA SERVICIILOR

    Personalizarea la cerere a produselor 

    În cazul în care Clientul dorește achiziționarea unor Produse personalizate, acesta se va putea adresa Vânzătorului prin completarea formularului de Contact din cadrul Platformei sau completarea câmpului de observatii/comentarii/detalii la momentul plasării comenzii.

    În cadrul formularului vor fi indicate cât mai multe detalii cu privire la produsele dorite, cantitatea, tipul de procedeu de personalizare dorit, poziția, textul, ș.a.

    Clientul declară că deține toate drepturile de autor și marcă înregistrată pentru semne, sigle, texte și altele, pe care dorește să le utilizeze, ceea ce este indispensabil pentru constituirea contractului. Cumpărătorul ia asupra sa răspunderea deplină pentru utilizarea abuzivă a semnului, siglei, textului etc., pentru care nu are astfel de drepturi și nici nu deține mărcile înregistrate ale acestora.

    Transmiterea de către Client Vânzătorului a detaliilor necesare personalizării constituie comandă fermă și Vânzătorul poate proceda la producția produselor comandate conform acestor detalii. 

    Înainte de execuția comenzii de produse personalizate, Vânzătorul își rezervă dreptul să contacteze Clientul pentru confirmarea solicitării de Servicii sau clarificarea detaliilor necesare execuției.

    Acceptarea. Contractul

    Clientul are dreptul ca în termen de maxim 24 de ore de la plasarea Comenzii sa contacteze Vânzătorul, în scris sau telefonic pentru anularea comenzii personalizate, situație în care Vânzatorul se obligă să returneze Cumpăratorului contravaloarea produselor deja plătite, ducând astfel la anularea comenzii.

    În cazul în care Cumpărătorul a plasat o comandă personalizată prin intermediul Platformei sau prin mijloacele de contact puse la dispoziție de Platformă, momentul plasării Comenzii de către Client este considerat momentul încheierii Contractului.

    În cadrul procesului de plasare al Comenzii, Clientul va indica și modalitatea de plată aleasă, dintre cele puse la dispoziție de Vânzător.

    Prin plasarea comenzii, Clientul conferă Vânzătorului, fără contraprestație, dreptul de a realiza fotografii cu Produsele și Serviciile vizate de Oferta acceptată și conferă Vânzătorului o licență neexclusivă și perpetuă de utilizare a respectivelor imagini în întocmirea portofoliului său de Produse/Servicii și comunicării sale publice prin publicarea în cadrul Platformei, ori a oricăror altor site-uri publice de prezentare/promovare online ori prin realizarea de materiale promoționale/publicistice fizice ori online. 

    Plata

    Ulterior recepționării Comenzii, Vânzătorul va transmite Clientului factura fiscală aferentă Serviciilor și/sau Produselor, urmând ca plata să se realizeze, în funcție de modalitatea de plată aleasă de Client.

    În cazul plății online, începerea prestării Serviciilor va avea loc doar după creditarea de către Client a contului bancar al Vânzătorului cu Costurile de achiziție agreate.

    Anularea comenzii. Răspunderea Clientului

    În cazul în care Clientul anulează comanda unor Produse standard (produse fără servicii de personalizare) până la momentul predării comenzii Transportatorului/Companiei de curierat, Cumpăratorului i se vor restitui Costurile de Achiziție. 

    Pentru produsele comandate care includ și Servicii de Personalizare, Clientul are dreptul ca în termen de maxim 24 de ore de la plasarea Comenzii să contacteze Vânzătorul, în scris sau telefonic pentru anularea comenzii personalizate, situație în care Vânzătorul se obligă să returneze Cumpărătorului contravaloarea produselor deja plătite, ducând astfel la anularea comenzii.

    În cazul în care Anularea Comenzii pentru Produse personalizate a avut loc ulterior acestui termen, Clientului nu i se vor restitui Costurile de achiziție. 

    Prețul

    Costurile de Achiziție vor cuprinde, în afara Prețului Serviciilor accesorii, Prețul Produselor Standard, afișat în cadrul Platformei și costul tuturor serviciilor Serviciilor.

    În cadrul Platformei Vânzătorul va include elementele de determinare orientativa/estimativa a costului pentru Servicii, pentru fiecare procedeu de personalizare oferit Clienților prin Platformă.

    Prețul final va fi determinat însă de Vânzător pe baza solicitării concrete de personalizare înaintată de Client.

    Inexistența dreptului de retur pentru Produsele Personalizate

    Întrucât Acceptarea ofertei de Servicii impune Vânzătorului să realizeze serviciile de Personalizare în favoarea Clientului, rezultatul acestor servicii fiind Produse personalizate realizate după specificațiile consumatorului, în condițiile art. 16 alin. 1 lit. a și c din OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu privire la Produsele Personalizate nu se asigură drept de retur.

    PLATA. MODALITĂȚI DE PLATĂ

    Plata comenzii

    Plata Produselor comandate se va realiza de Client prin una din modalitățile de plată indicate pe Platformă sau, după caz, în cadrul Ofertei transmise de Vânzător. Riscurile asociate plății aparțin Clientului.

    Documentele plății

    În cazul plății în avans, prin mijloace de plată online cu cardul, Plata va fi confirmată din partea Vânzătorului inițial prin e-mail, la adresa de contact indicată de Client.

    În baza Comenzii, Vânzătorul va emite factura fiscală aferentă Produselor și Serviciilor asigurate Clientului, ce va fi comunicată cu acesta prin e-mail la adresa de contact indicată de Client.

    Plăți în exces

    Orice sumă plătită de Client ce excedă Costurile de achiziție sau care se impune a fi restituită Clientului conform Termenilor, va fi restituită de Vânzător Clientului în termen de maxim 14 zile de la data notificării în scris a Vânzătorului de către Client cu privire la situația ce impune restituirea, cu excepția cazurilor în care Termenii sau Legislația Aplicabilă prevăd altfel. Restituirea se va realiza prin aceeași modalitate prin care a fost realizată Plata de către Client, în cazul în care părțile nu convin altfel.

    LIVRAREA. DURATA ȘI MODALITĂȚI

    Accesul geografic la produse

    Vânzătorul oferă spre vânzare Serviciile și Produsele pe teritoriul României. Vânzătorul își rezervă dreptul să refuze o Comandă a cărei destinație de Livrare prezintă inconveniente de orice fel superioare beneficiilor executării Comenzii. Dreptul de apreciere absolut asupra unor atare situații aparține în mod exclusiv și necenzurabil Vânzătorului și se poate manifesta prin refuzul Acceptării Comenzii

    Termenul de livrare

    Termenul estimat de livrare pentru Produsele standard va fi afișat pe Platformă, în secțiunea aferentă fiecărui Produs. Vânzătorul recomandă Clienților ca înaintea plasării unei Comenzi să verifice Termenul estimat de livrare astfel publicat.

    Termenul estimat de livrare pentru Produsele personalizate va fi confirmat prin email sau telefonic de către Vânzător Clientului ulterior plasării comenzii.

    Transferul proprietății asupra Produselor se consideră realizat la data Predării Produselor de către furnizorul serviciilor de curierat/transport către Client, sub rezerva plății integrale de către acesta a Costurilor de achiziție, sau după caz, la plata integrală de către Client a Costurilor de achiziție.

    În cazul în care Livrarea Produselor de către Vânzător întârzie cu mai mult de 5 zile peste durata Termenului estimat de livrare, Clientul are dreptul de a opta între acordarea unui termen suplimentar de Livrare în favoarea Vânzătorului și anularea comenzii. În acest caz de anulare a comenzii, Vânzătorul va restitui Clientului costurile de achiziție a Produselor.

    Vânzătorul își va utiliza cunoștințele sale profesionale și tehnice pentru a atinge rezultatul stipulat în Comandă/Ofertă și va livra Produsele care îndeplinesc cerințele și specificațiile Clientului, urmând a răspunde pentru livrarea conformă în condițiile Termenilor.

    Primirea Produselor de către Client

    Data primirii produselor de către Client este condiționată de termenele de livrare asumate de furnizorul de servicii de curierat/transportator, în funcție de politica sa, de contextul profesional și de destinație. Sub rezerva respectării obligațiilor asumate conform Termenilor, Vânzătorul nu este răspunzător de durata în care sunt primite Produsele de către Client.

    Modalitățile de livrare a produselor utilizate de Vânzător sunt afișate pe Platformă. Vânzătorul își rezervă dreptul să elimine sau să adauge modalități de livrare, în funcție de relațiile sale cu furnizorii de servicii de curierat/transport. 

    În cazul în care Clientul optează pentru o altă modalitate de livrare decât cele utilizate de Vânzător, acesta poate fi obligat la suportarea costului total sau, după caz, suplimentar presupus de aceasta.

    Refuzul Clientului de a accepta Primirea

    În cazul în care Produsele sunt returnate de transportator/curier pentru motive legate de imposibilitate de livrare (adresă incorectă, destinatar inexistent, refuzul destinatarului de a prelua coletul, omisiunea destinatarului de a ridica coletul de la locația indicată de transportator/curier, neplata de către Client a taxelor vamale și/ sau a altor taxe naționale, după caz și/sau alte motive similare în efect), Vânzătorul este îndreptățit să considere comanda anulată.

    În ipoteza unei comenzi ce vizează Produse Standard, Vânzătorul are dreptul să reintre în posesia acestora și are obligația de a restitui Clientului Cheltuielile de achiziție a Produselor din care va deduce costurile de transport plătite de Vânzător transportatorului/curierului pentru restituirea Produselor (dacă este cazul), precum și o penalitate de 30% din costurile de achiziție, cu titlu de clauză penală pentru neîndeplinirea de către Client a obligației de preluare a Produselor, în contextul în care nu a existat o solicitare de anulare a comenzi sau retur a Produselor standard. Penalitatea nu se aplică în cazul anulării exprese a comenzii de către Client ulterior expedierii Produselor standard de către Vânzător, situație în care devin aplicabile prevederile privind Anularea comenzii de produse standard.

    În ipoteza unei comenzi de Servicii (Produse personalizate), acestea vor reveni la Vânzător, Clientul fiind în drept să intre în posesia lor oricând cu notificarea prealabilă a Vânzătorului și cu plata costurilor de transport suportate de Vânzător pentru restituirea Produselor de către transportator/curier.

    Într-un asemenea caz, costurile de intrare în posesie vor fi suportate de Client.

    La expirarea a 3 luni de la refuzul Clientului de a accepta Primirea, dreptul acestuia la dobândirea Produselor personalizate încetează. 

    Răspunderea Vânzătorului

    Răspunderea privind scopul utilizării

    Vânzătorul nu garantează faptul că Produsele sunt conforme scopului previzionat de Client, distinct de cel rezultat din destinația normală a Produselor prevăzută de Vânzător, dacă acest scop nu a fost adus la cunoștința Vânzătorului și asumat de acesta anterior Livrării.

    Răspunderea generală pentru daune

    Vânzătorul nu este răspunzător față de Client pentru pierderile, obligațiile sau cheltuielile suferite de acesta, direct sau indirect, ca urmare a furnizării sau nefurnizării de către Vânzător a Produselor, cu excepția prejudiciilor suferite de acesta din reaua-credință, neglijență voluntară ori grosolană care constituie o culpă gravă profesională a Vânzătorului.

    Vânzătorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Clientul sau oricare terță parte le poate suferi ca rezultat al îndeplinirii sau neîndeplinirii de către Vânzător a oricăreia din obligațiile sale conform Comenzii și în special pentru pierderea Produselor.

    Vânzătorul nu este responsabil pentru deces, vătămări fizice, prejudicii materiale sau morale cauzate cu intenție sau culpă de Client sau terți, urmare a utilizării necorespunzătoare a Produselor.  

    Răspunderea expresă pentru daune

    Cu respectarea celor de mai sus, Vânzătorul nu este răspunzător față de Client pentru daune directe, indirecte sau circumstanțiale rezultate din:

    1. Orice pierdere de profit, de vânzări, de afaceri sau de venituri;
    2. Pierderea oportunității unor afaceri sau pierderea profiturilor anticipate;
    3. Pierderea economiilor anticipate;
    4. Pierderea sau deteriorarea fondului de comerț;
    5. Pierderi de reputație sau imagine;
    6. Orice alte prejudicii directe sau indirecte cu privire la care răspunderea poate fi limitată conform legii.

    Limita răspunderii 

    În condițiile legii, cu respectarea celor de mai sus, atunci când răspunderea Vânzătorului este antrenată, obligația de despăgubire a Clientului se întinde exclusiv și total până la limita tuturor Costurilor de achiziție plătite efectiv de Client pentru achiziționarea Produselor ce au stat la baza pretinsei daune, conform Contractului. 

    Condițiile de atragere a răspunderii

    Atunci când Clientul intenționează să invoce pretenții față de Vânzător, acesta are obligația de a notifica Vânzătorul în termen de 15 de zile calendaristice de la data la care a știut sau trebuia să știe de existența cauzei prejudiciului. Termenul indicat reprezintă un termen de decădere din dreptul Clientului de a acționa împotriva Vânzătorului.

    Notificarea se va transmite Vânzătorului în scris, la datele de contact, urmând a cuprinde evenimentul generator al prejudiciului și motivele pentru care Vânzătorul este responsabil. 

    Forța majoră

    Efectul 

    Părțile sunt exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea, îndeplinirea necorespunzătoare sau cu întârziere a obligațiilor ce decurg din Contract, cauzate de forță majoră.

    Domeniul de aplicare

    Se înțelege prin forță majoră, în ceea ce privește executarea Contractului, orice act sau eveniment imprevizibil, irezistibil, în afara controlului părților contractante și care nu ar putea fi împiedicat de părți cu toate eforturile rezonabil posibile, inclusiv acte ale autorităților sau instituțiilor publice ce afectează, limitează sau fac imposibilă activitatea Părților.

    Obligații

    În cazul în care are loc un eveniment de forță majoră care afectează îndeplinirea obligațiilor care decurg din Contract:

    1. Partea afectată va notifica cealaltă parte despre asta, în cel mai scurt termen posibil, dar nu mai mult de 3 zile;
    2. De la data notificării, obligațiile părții afectate sunt suspendate, până la momentul încetării forței majore.
    3. Dacă Forța majoră durează mai mult de 30 de zile, oricare parte poate notifica celeilalte încetarea de drept a Contractului.
    4. În cazul în care are loc încetarea Contractului pentru motiv de forță majoră, Partea care și-a îndeplinit obligațiile are dreptul la restituirea integrală a prestațiilor, fără daune interese.

    Comunicări

    Comunicări în scris

    Atunci când Termenii fac vorbire despre notificare /comunicare/solicitare „în scris”, noțiunea include și comunicarea prin E-mail sau alte servicii de comunicare electronică proprii Părților sau furnizate de terți, a căror utilizare a fost anunțată în prealabil celeilalte Părți de către partea destinatară.

    Coordonatele de contact

    Orice comunicare/notificare între părți se va realiza la Datele de contract prevăzute în Termeni sau comunicate de Client. Vânzătorul poate fi contactat și la alte coordonate, sub condiția ca acestea să fi fost indicate ca atare prin intermediul Platformei sau indicate/confirmate de Vânzător în cadrul comunicărilor directe cu Clientul.

    Comunicarea poștală

    În cazul în care Comunicarea se face pe cale poștală, se va transmite prin intermediul unei scrisori recomandate, cu confirmare de primire și conținut declarat și se consideră primită de destinatar la data menționată de oficiul poștal primitor pe confirmarea de primire.

    Dacă notificarea/comunicarea se trimite prin email sau alte mijloace agreate de comunicare electronică, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.

    Comunicări verbale

    Notificările verbale nu se iau în considerare de nici una dintre părți, dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalitățile prevăzute la alineatele precedente.

    Prelucrarea datelor cu caracter personal

    Scopul principal al prelucrării datelor

    Prelucrarea oricăror date cu caracter personal ce intră sub incidența Regulamentului UE 679/2016, se va realiza de Vânzător exclusiv în contextul negocierii, încheierii și executării Contractului, cu scopul:

    1. De încheiere și executare a Contractului;
    2. Facturare și încasare a Costurilor de achiziție a Produselor;
    3. Livrarea Produselor.
    4. Asigurarea garanției legale.

    Comunicări promoționale

    Vânzătorul nu va realiza comunicări promoționale prin e-mail decât în condițiile în care Utilizatorul/Clientul și-a data acordul expres în acest sens prin mijloacele prevăzute de Platformă sau prin orice alt mijloc scris de comunicare.

    În cazul în care există acordul Persoanei Vizate pentru comunicări promoționale, Persoana Vizată își poate retrage în orice moment consimțământul, urmând ca prelucrarea datelor să înceteze pentru viitor.

    Politica de confidențialitate

    Mai multe detalii legate de modul de prelucrare a datelor cu caracter personal de către Vânzător sunt disponibile în Politica de confidențialitate și prelucrare a datelor cu caracter personal, publicată pe Platformă.

    Încetarea Contractului

    Cazuri

    Contractul dintre Vânzător și Client încetează în următoarele situații:

    1. La îndeplinirea conformă a tuturor obligațiilor de către părți;
    2. În cazul rezoluțiunii acestuia de către oricare parte, în condițiile specificate în Termeni, inclusiv în cazul anulării comenzii sau exercitării dreptului de retur;
    3. în alte cazuri prevăzute de lege. 

    Condiții și efecte

    Partea care invocă o cauză de încetare are obligația de a notifica cealaltă Parte în condițiile Termenilor.

    În afara unor stipulații contrare prevăzute de Termeni, încetarea prezentului contract nu va avea nici un efect asupra obligațiilor deja executate sau datorate de Părți.

    Prevederile prezentului capitol nu înlătură răspunderea părții care în mod culpabil a cauzat încetarea contractului, angajată în condițiile precizate de Termeni.

    Cesionarea și subcontractarea

    Vânzătorul poate cesiona către și/sau subcontracta o terță parte în tot sau în parte prezentul contract ori servicii ce țin de onorarea Comenzii, nefiind necesar acordul Clientului. Vânzătorul va fi întotdeauna responsabil față de Client pentru toate obligațiile contractuale.

    Renunțarea la drepturi

    Neexercitarea de către Vânzător a unuia din drepturile dobândite de acesta în baza Contractului nu are efectul unei renunțări a acestuia la respectivul drept. Orice renunțare la drept de către Vânzător se va realiza exclusiv în mod expres, în scris.

    Interpretarea și Invalidarea unor clauze

    Fiecare paragraf al acestor Termeni funcționează separat. Dacă o instanță sau o autoritate competentă decide că una dintre ele este ilegală sau inaplicabilă, paragrafele rămase vor rămâne în vigoare și efect, clauzele invalidate urmând a fi înlocuite cu prevederile legale compatibile, aplicabile.

    Modificări

    Vânzătorul își rezervă dreptul să modifice oricând conținutul Termenilor, urmând ca Termenii astfel modificați să devină obligatorii Clienților ce au încheiat Contracte ulterior publicării în cadrul Platformei a Termenilor modificați.

    Legea aplicabilă și litigii

    Legea aplicabilă

    Contractul dintre părți este supus în integralitatea sa legii Române Părțile fiind de acord ca în toate cazurile în care dreptul internațional impune aplicarea unei norme de trimitere, acestea să facă trimitere la legea Română.

    Soluționarea litigiilor

    Orice litigii izvorâte din încheierea, executarea sau încetarea Contractului vor fi soluționate de părți amiabil, în condițiile Termenilor. În conformitate cu Legislația aplicabilă, Clienții pot recurge la platforma de soluționare online a litigiilor disponibilă la link-ul https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO.

    În cazul în care părțile nu pot soluționa amiabil conflictul survenit în termen de 30 zile calendaristice de la inițierea discuțiilor sau după caz de la data încetării soluționării online a litigiului, oricare parte are dreptul de a se adresa instanțelor competente din România, conform legii Române. 

    Ai nevoie de alte informatii?
    Completeaza formularul de mai jos, iar noi vom reveni cu un raspuns cat de repede posibil.
    Acest site este protejat de reCAPTCHA si se aplica Politica de confidentialitate si Termenii si conditiile Google.